Retur- och avbokningspolicy
Är du inte nöjd med din beställning?
Vi vill gärna veta hur vi kan förbättra oss!
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet, förutsatt att den är oanvänd, eller skicka oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att kontrollera fotot och i de flesta fall kan vi lösa ditt problem utan återbetalning. Vi ser till att dina pengar återbetalas till ditt konto inom fem arbetsdagar efter mottagandet av din beställning, eller så kommer vi att kontrollera ett foto via vår kundtjänst.
Viktigt: Skönhetsprodukter och artiklar som köpts under rea eller med andra rabatter kan inte returneras.
Retur via post
Du har 14 dagar på dig efter mottagandet av din beställning att byta en produkt mot en annan storlek/färg eller begära återbetalning, förutsatt att den har levererats till ett paketcenter i din närhet.
1. KONTAKTA info@alltihoppa.se
Kontakta oss först via e-post för att få returadressen. Eftersom vi har flera distributionscenter måste vi utifrån anledningen till returen avgöra vilket center ditt paket kommer ifrån.
2. SKICKA OSS MEDFÖLJANDE KVITTENS
Packa produkten så säkert som möjligt i originalförpackningen och bifoga en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Begär därför alltid en spårningskod från DHL när du returnerar paketet. När du har skickat paketet ska du kontakta oss via info@alltihoppa.se om du vill ha pengarna tillbaka eller byta till en annan storlek/färg.
Observera: vårt huvudkontor ligger i Kina. Tänk på att du måste skicka ditt paket till vår leverantör (belägen i Asien) när du returnerar produkten.
3. FRAKT & RETUR
Följ noggrant stegen nedan så att din retur eller avbeställning hanteras korrekt.
1) Kontakta oss först
Skicka ett e-postmeddelande till info@alltihoppa.se innan du returnerar eller avbeställer något. Då kan vi registrera ditt ärende korrekt.
2) Packa och bifoga orderinformationen
- Packa produkten noggrant i originalförpackningen.
- Bifoga en lapp med ditt ordernummer.
Returadress (lager):
Naishi Warehouse
5F, Building 4, Phase 2, Niannianhongjia Cluster
Choujiang Street
Yiwu City, Zhejiang
Kina
322100
3) Skicka paketet
- Lämna in paketet på närmaste postkontor eller paketbutik och skicka det till ovanstående adress.
- Tull: På tullformuläret måste försändelsen anges som ”present”. Om detta inte görs kan tullen inte frigöra paketet och returen kan inte behandlas.
- Spårning: Som avsändare är du ansvarig för returen. Begär alltid ett spårningsnummer från paket-/fraktföretaget.
4) Bekräfta din försändelse
Skicka sedan ett e-postmeddelande till info@alltihoppa.se med:
- ditt ordernummer och
- spårningsnumret för returförsändelsen.
5) Efter mottagandet
Så snart produkten har anlänt till vårt lager kommer vi så snart som möjligt att byta storlek/färg eller ordna en återbetalning (se ”Fraktkostnader” nedan).
FRAKTKOSTNADER
- Returfrakt: Kostnaden för att returnera produkten betalas av kunden och ersätts inte.
- Ursprungliga fraktkostnader vid beställning: Eventuella fraktkostnader som betalats vid den ursprungliga beställningen återbetalas inte. Om du får en återbetalning för produkten dras dessa fraktkostnader av från det belopp som ska återbetalas.
AVBOKNING
Vill du avboka? Kontakta oss omedelbart via info@alltihoppa.se.
- Inom 24 timmar efter köpet: full återbetalning utan villkor.
- Efter 24 timmar eller efter att beställningen har skickats: beställningen kan inte avbrytas; du kan returnera paketet efter mottagandet enligt ovanstående returprocedur.